לפניכם שאלות שהגיעו לאחרונה ללשכת הלכה למעשה, והתשובות שניתנו בקצרה:
שאלה: מתי חל היארצהייט (יום השנה) בשנה מעוברת לאדם שנפטר בחודש אדר בשנה רגילה?
תשובה: מובא בשולחן ערוך סימן תקס”ח סעיף ז’ למחבר (וכך מנהג הספרדים) בעיקר אדר ב’, ולרמ”א (וכן מנהג האשכנזים) עדיף לנהוג באדר א’ וב’ ועיקר הענין באדר א’.
שאלה: האם עלי נענע האם חייבים במעשרות?
תשובה: מובא בפוסקים שתבלין פטור ממעשרות, אך כיוון שבהגדרת תבלין רבו החילוקים רצוי לעשר ללא ברכה.
שאלה: פותחן לקופסאות שימורים האם צריך טבילת כלים?
תשובה: כיוון שאין לו מגע במאכל אין צורך להטבילו.
שאלה: שמן שנשאר במחבת במהלך הלילה האם ניתן להשתמש בו?
תשובה: בדיעבד ניתן להקל, בפרט שעיקר ההקפדה במים או במה שמזוג עם מים, כמובא בשולחן ערוך אדמו”ר הזקן הלכות שמירת הגוף והנפש.
שאלה: האם אבל ר”ל מותר באכילת בשר?
תשובה: מובא בשולחן ערוך שאבל מותר באכילת בשר ושתיית יין, רק לא להרבות בשתיית יין (אונן אסור בזה).
שאלה: מה הדין אם השתמשתי בטעות להפוך שניצלים במחבת בשרי עם כף חלבית שלא השתמשו בה לחלב הרבה זמן?
תשובה: כיוון שבמשך 24 שעות לא השתמשו בכף לחלב, השניצלים והמחבת מותרים ואת הכף יש להגעיל.
שאלה: עד מתי מותר לקרוא תהילים לקראת הערב?
תשובה: מובא במכתבי הרבי שניתן לומר תהילים גם אחרי השקיעה עד צאת הכוכבים.
שאלה: האם ניתן להסתפר ולגזוז ציפורנים בלילה?
מותר. (יש ספרי קבלה שמביאים שרצוי המנע מזה, כיוון שלילה הוא זמן של דינים, ולא מצאנו שמקפידים בזה).
שאלה: מי שעבר ניתוח פשוט בהרדמה מלאה האם עליו לברך הגומל?
תשובה: כיוון שהרדמה מלאה כרוכה בסיכונים, יש לברך ולהודות לה’ שניצל מזה.
שאלה: נטלתי ידים לסעודה ושכחתי לברך על הנטילה, ונזכרתי באמצע הסעודה, האם עלי לברך כשנזכרתי?
תשובה: מובא בשולחן ערוך אדמו”ר הזקן שלא מברכים על נטילת ידים אחרי ברכת המוציא.