במאמר המוגה האחרון שזכינו לקבל מהרבי לעת עתה, דיבור המתחיל “ואתה תצוה“, מציין הרבי בתחילתו שמשה רבינו ועם ישראל הם בדוגמת הראש והרגל כמו שכתוב “שש מאות אלף רגלי העם אשר אנכי בקרבו”. ישראל הם הרגלים של משה ומשה הוא הראש שלהם, וכמו באדם, הרגלים מוליכים את הראש למקום שהראש מצד עצמו לא יכול להגיע לשם, כך בני ישראל מוסיפים עילוי במשה. לכן למרות שאהרון הכהן הוא זה שעסק בהדלקת המנורה, נצטוו ישראל “ויקחו אליך שמן זית זך כתית למאור”, להביא את השמן דווקא למשה, כי על ידי עבודתם מוסיפים בני ישראל גילוי אור בעבודת משה רבינו.
היום אנו נמצאים בדור השביעי – דור הגאולה, תפקידנו להביא את הראש לאן שהוא רוצה להגיע. לשם כך עלינו להיות בבחינת רגל בריאה, על ידי שנשמור על הקשר עם הראש, וכך נדע מה הראש רוצה מאתנו.
ב”רשימת המאסר” מספר הרבי הקודם, שבעת עומדו בפתח הבית בדרך למרכבה, שעמדה לקחתו לבית הסוהר, לקח פקיד רוסי בשם לולב את השק עם חפציו האישיים של הרבי מיד אחד השומרים באומרו: “תנו לי את החבילה, אני אשא אותה, חסידים נשארים חסידים, אבי נשא את החבילות של אביכם ואני אשא את החבילה שלכם”.
לקח ממנו הרבי את השק ואמר: “אביכם היה חסיד וזכה לשאת את החבילות של אבי להיכן שאבי הלך. אתם רוצים לשאת את החבילה ושאני אלך ח”ו לאן שאתם רוצים, זה לא יכול להיות. בדרך שלכם לא אלך”.
בשנת תרפ”ד הזמין הרבי הריי”צ לחדרו עשרה אברכים וכרת איתם ברית על הרבצת התורה והחזקת היהדות מבלי להתפעל משום דבר, עד כדי מסירות נפש בפועל ממש. כשיצאו מהחדר פנו אל מזכירו של הרבי, הרב יחזקאל פייגין ע”ה, וביקשו שימסור לרבי כי החליטו להתמסר למשימה שהטיל עליהם הרבי, אבל מאוד מפחדים. כשמסר לרבי את דבריהם הגיב הרבי: אינני מבין, אם אין פחד בלב, איך זה שישנו פחד באיברים, והרי אני אינני מפחד. כנראה שחסר בהתקשרות.
מוטל עלינו לעשות כל אשר ביכולתנו לעשות את רצון הרבי, להביא את הגאולה ולהוריד את השכינה למטה. כדי להצליח בכך, חייבים להתקשר אל הרבי, ע”י לימוד התורה של הרבי וקיום הוראותיו. אז ה”רגל” תהיה בריאה ותוכל לסחוב את ה”חבילות” לאן שהרבי רוצה ולא לאן שאנחנו רוצים. ככל שנהיה יותר מחוברים לענייניו ותורתו של הרבי נוכל להשקיע את כוחותינו ולפעול במקומות הנכונים.
ויהי רצון שנזכה לכוון ולבצע את רצון הרבי, ולסיים את המשימה העיקרית של הדור השביעי, להכריע את הכף ע”י עוד מעשה, דיבור ומחשבה, ולהביא ישועה והצלה לעולם כולו בגאולה האמיתית והשלימה ובקרוב ממש.